21 Ocak 2012 Cumartesi

Güzel Namaz Nasıl Kılınır?

Hâtem-i Zâhid (ks)hazretleri Âsım ibn-i Yûsuf hazretlerinin yanına geldiğinde 
Âsım (kuddise sırruh) ona sordu: 

-Ey Hâtem namaz kılmayı güzel becerebiliyor musun? 

O da 'Evet'deyince, Âsım (ks): 

-Peki, nasıl kılıyorsun? diye sordu Hâtem-i Zâhid hazretleri başladı anlatmaya: 

-Namaz vakti yaklaştığında abdestimi sünnet üzere tazeliyorum ve 
namaz kılacağım yere dikiliyorum Tâ ki her uzvum yerleşiyor 

Sonra Kâbe'yi iki kaşımın arasında, Makâm-ı ibrahimi göğsümün hizasında, 
Allah Teâlâ'yı mekândan münezzeh (pâk ve uzak) olduğu halde başımda hâzır 
ve kalbimdeki her şeyi bilir halde görüyorum 

Sanki ayağım sırat köprüsünün üzerinde; cennet sağımda, 
cehennem solumda, ölüm meleğini de arkamda hissediyorum 
ve kılacağım namazın son namazım olduğunu düşünüyorum 

Sonra ihsan ile (Mevlâ'yı görür gibi) iftitah tekbirini alıyorum, 
tefekkürle okuyorum, tevâzû ile rükûa eğiliyorum, 
tazarrû ile secdeye kapanıyorum 

Sonra tamamıyla oturuyor, ümitle teşehhütte bulunuyor 
ve sünnet üzere selâm veriyorum 

Sonra da o namazı ihlâsa teslim ediyor, korkuyla ümit arasında 
kalkıyorum ve bu hâl üzere sabra devam ediyorum 

Bunu duyan Âsam hazretleri: 

-Ey Hâtem!Senin namazın böylemi? diye sordu O da: 

- Evet otuz senedir böyle namaz kılıyorum! deyince 

Âsım hazretleri ağlayarak şunları söyledi: 

-Ben daha bu zamana kadar hiç böyle bir namaz kılamadım! 


Alıntı

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder